Huskeseddel til brylluppet/festen
- Lav et budget og gør jeres overvejelser – need to have, nice to have?
- Lav en gæsteliste.
- Bestil festlokalet
- Bestil kirken
- Send “save the date” kort ud så I sikrer, at alle gæster kan komme.
12-18 måneder før
Søg inspiration for stilen til jeres bryllup; hvordan skal lokalet udsmykkes, hvilke blomster ønsker I, hvordan skal invitationer se ud mv.
Book følgende:
- Maden
- Serveringspersonale
- Musik – skal der være speciel musik i kirken, til receptionen, dinnermusik under middagen og band eller DJ efter midnat?
- Book en fotograf. De bedste fotografer bliver booket først, så I kan lige så godt komme i gang.
9-12 måneder før
- Køb brudekjole
- Bestil bryllupskagen
- Bestil brudekørsel
- Bestil bartendere
- Bestil natmad
- Bestil frisør / makeupartist
- Udvælg forlover, toastmaster og gavekoordinator.
3-6 måneder før
- Send invitationer ud
- Tjek op på overnattende gæster – har I det antal værelser, som I har behov for?
- Indkøb pynten til jeres bryllup
- Bestil blomster
- Indkøb drikkevarer
- Køb ringene
- Køb gommens tøj
- Tidligst 4 måneder før skal I udfylde ægteskabserklæring ved kommunen, for at få prøvelsesattest
30 dage før
- Møde med præsten – husk at tjekke op på blomster i kirken, hvem sørger for det?
- Lav bordplan
- Udform bordkort
14 dage før
- Skriv en køreplan til køkkenet/serveringspersonalet
- Tjek op på overnattende gæster
- Planlæg hvem der hjælper med oprydningen dagen derpå, samt hvordan alle gaverne fragtes hjem.
- Tjek op på aftaler, husk at give diverse leverandører den præcise adresse og vær opmærksom på, der ikke kan afleveres noget som helst før jeres lejemål starter kl 15.
7 dage før
- Fold servietter
På selve dagen skal I kun nyde og opleve samt svare på evt. spørgsmål – LAD VÆRE MED AT GIVE JER SELV OPGAVER DENNE DAG !!!!
Og glæd jer!
Efter brylluppet
- Send takkekort
- Søg om navneændring – det er gratis op til 3 måneder efter vielsen
Download listen